• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Tinta Iftitah

    Jan 24, 2011



    Bismillahirrahmanirrahim. Iftitah kata, syukur! Jemari dah mula menari di keyboard lappy. Setelah puas bergelumang dan memeningkan serebrum dan sereblum dengan coding-coding html, siaplah akhirnya rumah kongsi [K.A.M.I] bersembilan. Siapa [K.A.M.I] bersembilan??? Insyaallah, iftitah perkenalan... [K.A.M.I] bersembilan tentulah terdiri dan terduduk oleh 9 orang anak gadis yang bersahabat melangkah sempadan daerah, negeri malah benua.

    [K.A.M.I] yang sulong ~ KAK YONG
    Nama yang tercatat di sijil kelahiran ialah Fiza Hasni binti Md Ehsan. Berasal dari Muar Johor. Graduan Kolej Islam Antarabangsa dalam jurusan Pendidikan Islam Pendidikan Awal Kanak-kanak. Bertugas sebagai fulltimer KBM KL dan menetap di Kuala Lumpur.

    [K.A.M.I] yang kedua ~ KAK ZAR
    Nama diberi oleh mak dan ayah ialah Noor Zarina binti Zabidi. Berasal dari Klang, Selangor. Graduan Universiti Teknologi Mara yang berpengkalan di Segamat, Johor. Bekerja sebagai Cikgu Besar di sebuah tadika swasta di Shah Alam. Duduk di rumah mak dan ayah.

    [K.A.M.I] yang ketiga ~ KAK D
    Nama insyaallah dulu, kini dan selamanya, Nur Diyana binti Md Zamri. Asal dari Klang. Masih bersekolah tapi bukan di Malaysia. Nama sekolah California State Polytechnic University,Pomona, California. Belajar Bioteknologi. Rumah sekarang di Walnut bukan kacang.

    [K.A.M.I] yang keempat ~ I-SYAH
    Nama sebenar, Aisahtulljamiza binti Jamil. Kampung di Segamat, Johor. Juga masih bersekolah di Kolej Taman Teknologi Malaysia, Bukit Jalil. Duduk kat hostel kolej.

    [K.A.M.I] yang kelima ~ KANDA HANUM
    Nama yang dianugerahkan ialah Farah Hanum binti Abdul Latiff. Datang dari Pekan Nanas, Pontian, Johor. Walaupun dari Pontian, dia bukan anak Jawa. Masih berguru di Kolej Taman Teknologi Malaysia, Bukit Jalil seperti i-Syah. Tinggal juga di hostel kolej bersama-sama i-Syah.

    [K.A.M.I] yang keenam ~ EIZAN
    Nama yang diterima ialah Eizan binti Rahman. Asal-usul tak jauh mana. Memang budak Key Ell. Sebab tu dia biasa 'merempit' dengan sopan dan santun di jalan-jalan di Key Ell. Sama seperti i-Syah dan Kanda Hanum, masih bersekolah di Kolej Taman Teknologi Malaysia juga duduk tidur di hostel kolej.

    [K.A.M.I] yang ketujuh ~ ANIS
    Nama yang dikurniakan oleh mak ayah ialah Anisah. Negeri kelahiran, Melaka Maju. Menuntut ilmu di Technology Park Malaysia College. Berteduh dari hujan dan panas di hostel TPMC.

    [K.A.M.I] yang kelapan ~ RUDY GOESLOW
    Nama betul-betul, Nor Atiqah binti Mhd Soberi. Rumah keluarga di Shah Alam, Selangor. Belajar buat kira-kira dan akaun kat Universiti Tenaga Nasional, Muadzam Shah, Pahang. Selalu cakap dia kena campak kat tengah hutan belantara Gambang yang susah nak buat video call SKYPE hoho

    [K.A.M.I] yang bongsu ~ BELLA
    Mama dan Papa bagi nama, Nabilah binti Shamsudin. Membesar di Key Ell tapi sekarang Mama Papa dah menetap di Marang, Terengganu. Tengah belajar pasal gigi kat Universiti Al-Azhar, Cairo.

    Cukup ini sahaja iftitah perkenalan dari [K.A.M.I]. Insyaallah, dengan izin Allah, semoga dengan wujudnya rumah kongsi ini, ia dapat menjadi wadah untuk [K.A.M.I] berkongsi ilmu dan buah fikiran. Dan yang paling utama buat setiap dari kita, bukalah hati. Bukalah hati kita nescaya kebaikan akan masuk ke dalam hati-hati kita, insyaallah.

    Salam ukhuwwah,



    [K.A.M.I] - Kak Yong, Kak Zar, Kak D, i-Syah, Kanda Hanum, Eizan, Anis, Rudy Goeslow & Bella

    ~ Jangan pernah mengalah untuk terus mencari jalan-Nya... Ayuh, cari jalan ke SYURGA... Perbaiki dirimu, dan serulah yang lain... ~

    0 comments: