• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • ~di saat AkU mENcINtAi DirIMU~

    Mar 21, 2011


    bismillah pembuka rentak tarian keyboard my "handsome" mr lenovo..truely..deep in my heart..my mr lenovo was very handsome..hoho..

    no time to describe about my mr lenovo..proceed to our topic.."di saat aku mencintai diriMU"..
    ALHAMDULILLAH..SYUKUR YA ALLAH..actually..ada satu entry pasal "cinta" yang tidak tertaip dlm longbean-longbean ni..now.ALLAH beri ilham untuk masukkan entry pasal "cinta" ari ni..mungkin kisahnya berbeza..insyaALLAH..terterbitnya ilham..apabila mendengar lagu " di saat aku mencintaimu" from dedali..terdengar apabila terklik pada satu laman blog..cam tu lah lebih kurang "pertemuan" antara aku dan "dia"..chewwah..meh sini..nak bagi kalian clear sikit pasal lagu ni..baca bait2 lirik di bawah ni..

    lirik di saat aku mencintaimu-Dedali-
    Mengapa kau pergi
    Mengapa kau pergi
    Di saat aku mulai mencintaimu
    Berharap engkau jadi kekasih hatiku
    Malah kau pergi jauh dari hidupku

    Menyendiri lagi
    Menyendiri lagi
    Di saat kau tinggalkan diriku pergi
    Tak pernah ada yang menghiasi hariku
    Di saat aku terbangun dari tidurku

    Aku inginkan dirimu
    Datang dan temui aku
    Kan ku katakan padamu
    Aku sangat mencintai dirimu

    Aku inginkan dirimu
    Datang dan temui aku
    Kan ku katakan padamu
    Aku sangat mencinta

    Menyendiri lagi
    Menyendiri lagi
    Di saat kau tinggalkan diriku pergi
    Tak pernah ada yang menghiasi hariku
    Di saat aku terbangun dari tidurku

    Aku inginkan dirimu
    Datang dan temui aku
    Kan ku katakan padamu
    Aku sangat mencintai dirimu

    Aku inginkan dirimu
    Datang dan temui aku
    Kan ku katakan padamu
    Aku sangat mencinta
    Semoga engkau kan mengerti
    Tentang perasaan ini
    Maaf ku telah terbuai
    Akan indahnya cinta

    Maaf sungguh ku tak bisa
    Untuk kembali padamu
    Maaf ku telah terbuai
    Akan indahnya cinta
    Aku inginkan dirimu
    Datang dan temui aku
    Kan ku katakan padamu
    Aku sangat mencintai dirimu

    Aku inginkan dirimu
    Datang dan temui aku
    Kan ku katakan padamu
    Aku sangat mencinta
    Aku inginkan diri mu
    Datang dan temui aku
    Kan ku katakan padamu
    Aku sangat mencinta

    *lirik jer ni..nak dengar lagunyer..sila ke youtube..>_<

    sambil lagu ni dimainkan di corong speaker mr lenovo..diri ini di soal..
    "akak teringat sape bile dengar lagu ni?"
    fuhh..mule2 mmg tertelan gak air liur..tp tak sehebat dulu apabila soalan cepu emas begini di utarakan..huh...lantas dengan sepantasnya..
    "cuba kita gantikan "MU" itu dengan "maut"..
    perbualan diteruskan..
    "akak memang nak maut datang ker?"
    once again..perghhh..mantap soalan sahabat aku sorang ni,.
    sambil mengangguk perlahan.."bukanke kite kene sentiasa ingat mati?" monolog hatiku.."ya ALLAH..andai saat ini aku dipanggil..aku rela..insyaALLAH"..kami terdiam..dan terus melayan lagu ni..dan diriku terus berbicara..
    "kita boleh gak ganti "MU" tu dengan ALLAH.."
    kami terangguk bersama..
    "ermmm..tapi ALLAH tak pernah tinggalkan kita"..jawab sahabat..
    "betul..tapi,kita sendiri yang menganggap ALLAH tinggalkan kita bila kita terasa susah..kita tak pernah fikir yang ALLAH itu selalu ada..kat situ,barulah kita mencari-cari ALLAH.."
    bicara dua orang sahabat terhenti begitu sahaja~

    tarian irama keyboard diteruskan..
    kawan-kawan...
    bila kita senang..
    pernah kita fikir ALLAH ada bersama kita??
    pernah kita fikir ini semua pemberian dari NYA??
    pernah kita rindu kat DIA??
    pernah ker??
    fikirlah kejap ea...kejap jer..tak sampai 5 minit pun..jawab ikut kerelaan hati dan perasaan...diiringi dengan kewarasan akal fikiran..

    bagi tiap2 insan yang membaca..tak kisahlah nak menganggap atau terfikirkan watak apa yang ada dalam lagu tersebut..ia hanya sandaran semata-mata..pilihan itu ada di tangan masing2..
    yang diriku faham dgn bait2 lagu ini..meletakkan watak "diriMU" sebagai ALLAH..
    kita "teranggap" bahawa ALLAH tinggalkan kita sendirian..tapi itu salah!
    ALLAH tak pernah tinggalkan kita..tak pernah!!
    ALLAH bagi kita ayat2 semangat..ayat pujuk untuk tiap diri yang terasa lemah..
    "la tahzan,innaALLAHha ma'ana"-jangan bersedih,sesungguhnya ALLAH bersama kita-
    Pujuklah hati2 itu dengan ayat2 cinta ALLAH..insyaALLAH..hati itu akan kembali tenang..itu adalah sebaik-baik ketenangan..

    ~ya ALLAH..aku sangat menginginkan diriMU..Datang dan temui aku..aku ingin katakan,aku sangat mencintaiMU..jangan KAU pergi YA ALLAH..jangan biarkan diriku menyendiri..isikan hari2 ku dengan keindahan ciptaanMU..penuhkan dadaku dengan ucapan syukur pada MU..ya ALLAH..diriku ini sangat lemah..aku lupa bila aku bahagia..ENGKAU yang beri kebahagiaan itu..bila aku sedih..aku menangis mencariMU..maafkan hamba ini ya ALLAH..sungguh,aku inginkan diriMU! terus pegang hatiku ini ya ALLAH..terus pegang tanganku..terus pimpin aku ya ALLAH..ku mohon aku tidak ditinggalkan di saat aku mencintai diriMU~
    LoNgBeAn
    2.35 am
    hostel tpmc~

    inspirasi dari:
    di saat aku mencintaimu-dedali-
    seorang sahabat yang mengajukan persoalan..thanx!
    ilham untuk akak..=)
    entry ni khas untuk diriku yang terasa amat rindu pada yang MAHA PENCIPTA RINDU..yang teramat rindu pada KEDUA IBU BAPAKU saat ini..yang teramat rindu adik-beradikku..yang teramat rindu pada sahabat2ku..yang teramat rindu pada setiap detik yang berlalu..yang sangat merindui bila tiba saatnya aku kembali kepada TUAN yang berhak ke atas diriku..
    dari diriku yang sentiasa ingin mencintaiMU..izinkan aku terus melangkah ke arah itu~
    yang ku cari..pasti REDHA ILAHI..waalahua'alam~

    sekian salam sayang dan seribu kemaafan dari hamba yang sering melakukan kesilapan~
    -copy from longbean-longbean.blogspot-

    0 comments: